Tämä opas on kaikille, jotka haluavat opettaa tietojenkäsittelyä liikkeen ja toiminnan avulla ilman teknologiaa ja ruutuaikaa. Toiminnallinen opetus sopii hyvin, kun halutaan aikaansaada abstraktien ideoiden sisäistettyä ymmärrystä. Tietojenkäsittelyn syväkäsitteet peräkkäisyys, valinta ja toisto löytyvät ennestään monista perinneleikeistä. Suomen eurytmistien yhdistys on projektissaan kehittänyt monille käsitteille, esimerkiksi erilaisille algoritmeille harjoituksia. Projektissa on ollut pyrkimyksenä aktiivisen ja luovan ajattelun yhdistäminen liikkeeseen ja leikkiin. Suurin osa oppaan harjoitteista ja leikeistä sopii kenen tahansa vedettäviksi koulu- tai harrastusryhmissä. Ja vaikka koodaamisen opettamista leikkimällä suositellaan yleisesti ensisijaisesti alkuopetuksessa, monet näistä harjoituksista voivat ilahduttaa kaiken ikäisiä osallistujia ja tuottaa raikkaita oivalluksia. Tervetuloa mukaan!