'Merkkejä maineesta' on yli 300-sivuinen tietopaketti brändäämisestä sekä kahden tusinan luonnekkaan brändin kehityskaaresta. 'Tarinoita suomalaisista brändeistä' sopii yhtä lailla brändin rakentamisen, markkinoinnin, muotoilun ja viestinnän ammattilaiselle kuin opiskelijallekin. Runsaasti kuvitettu tietoteos kutsuu lukijansa sukeltamaan suomalaisten palvelu-, tuote- ja yritysbrändien maailmaan. Mukana on myös kolmannen sektorin toimijoita sekä julkishallinnon organisaatioita. Brändeja valottavat perusteelliset luonnekuvat perustuvat yritysten johdon, henkilökunnan, suunnittelijoiden ja muiden asiantuntijoiden haastatteluihin sekä alan kirjallisuuteen. Yleistajuisissa artikkeleissa tuodaan esille paitsi brändien kiinnostavia syntyhistorioita, myös suurelle yleisölle vähemmän tunnettuja kehitysvaiheita kulttuurin, mainonnan, markkinoinin, muotoilun ja talouden näkökulmista. Esille nostetaan niinikään vahvoja persoonia ja ajan ilmiöitä brändien takaa. Samalla pohditaan, miten brändit ovat tukeneet organisaatioiden toimintaa, minkälaisia jälkiä ne ovat jättäneet suomalaiseen kulttuuriin sekä mikä sinivalkoisten brändien merkitys on ollut kansalliselle identiteetille. Yleistajuisen tietoteoksen kohderyhmä on tarkoituksellisesti haluttu pitää laajana. Juuri tällaista brändin rakentamisen yksityiskohtiin tapaustutkimusten kautta sukeltavaa yleisteosta ei oloissamme ole toistaiseksi julkaistu. Viimeistään 2020-luvulla jokainen valveutunut suomalainen tarvitsee entistä parempaa brändien lukutaitoa.