Musiikkibisnes kirjojen seuraava sukupolvi on täällä!

Karhumaan seitsemäs tuo mukanaan ennennäkemättömän konseptin. Perinteisiä ja edelleen vaikuttavia lainalaisuuksia myötäillään, kyllä. Sen sijaan teknologian kehitys huomioidaan tavalla, joka on nykymanagementille uusi. Kirjan edistyksellinen ja luento-testattu rakenne mahdollistaa sujuvan liikehdinnän näiden ääripäiden välillä. Kirjaa tehdessä on toteutettu laajaa mielipiteiden vaihtoa useiden kansainvälisten toimijoiden kanssa.

Aikana, jona teknologian kehitys yhä enemmän ohjaa uusien liiketoimintamallien muodostumista, on tärkeää tiedostaa tilanne. NFT, web3 ja erityisesti tekoäly ovat jo arkipäivää. Kehityksellä on valtava merkitys artistien ja managerien toimenkuvaan. Pärjätäkseen nyt ja tulevaisuudessa, tämän kirjan perusteet on oltava hallussa. Kirjassa esitellään kohta kohdalta mitä asiasta oikeasti pitää tietää. Kirja soveltuu erityisen hyvin opetuskäyttöön.
Kirjaa on myyty jo yli 60 maahan ja varsinkin Pohjois-Amerikassa sitä ostetaan paljon.

Kirjan tekijällä on lähes 30 vuoden kokemus artist managementista ja soveltuvasta juridiikasta. Hän luennoi säännöllisesti niin Suomessa kuin ulkomaillakin. Voisi sanoa, että vain manageri pystyy kirjoittamaan tämän kirjan.

The next generation of music business books is here!

Karhumaa's seventh book presents an unprecedented concept - how to understand modern artist management. Traditional and prevailing laws are transmitted, but the development of technology is presented in a way that often goes unnoticed.

In a time when technology development is increasingly guiding the formation of new business models, it is important to adapt to the situation. NFTs, web3 or artificial intelligence is already commonplace. Development plays a huge role in the job description of artists and managers.

Nowadays artists more frequently take a more active role in their own management. It's not just the manager that runs intermediation or facilitation, and this includes modern preconditions and their arrangements. The artist needs to be prepared in any case, with consideration as to how resources are allocated to enable goal achievement.

To be able to succeed now and in the future, the basics of this book will be needed. This book is a step by step of what you really need to know. It is particularly well suited for educational use.

The book has been sold in over 60 countries and has gained significant demand, particularly in North America.

A manager needed to write this book. The author has almost three decades of experience in multiple capacities. Mika Karhumaa is a music business manager - specializing in artist management and contracts & copyright. He lectures on the subject and acts as a strategist in many industrial operations.