Seik­kai­lu­kas­va­tus­ta Suo­mes­sa - pe­da­go­gi­sia ja di­dak­ti­sia nä­kö­kul­mia -teok­ses­sa tar­kas­tel­laan seik­kai­lu­kas­va­tuk­sel­li­sen toi­min­nan oh­jaa­mi­sen teo­reet­ti­sia ja käy­tän­nöl­li­siä ole­tuk­sia, pe­riaat­tei­ta, nä­ke­myk­siä ja va­lin­to­ja. Huo­mio kiin­ni­te­tään seik­kai­lu­kas­va­tuk­sen pe­da­go­giik­kaan ja di­dak­tiik­kaan niin ylei­ses­ti kuin eri­tyi­ses­ti suo­ma­lai­ses­sa toi­min­taym­pä­ris­tös­sä. Ar­tik­ke­li­ko­koel­man ta­voit­tee­na on tar­jo­ta lu­ki­joil­le ai­nek­sia ja vi­rik­kei­tä seik­kai­lu­kas­va­tuk­sel­li­sen toi­min­nan läh­tö­koh­tien ar­vioi­mi­seen se­kä käy­tän­nöl­li­seen suun­nit­te­le­mi­seen ja to­teut­ta­mi­seen


This book sheds light on the theo­re­ti­cal and prac­ti­cal pre­sump­tions, prin­cip­les, opi­nions and choi­ces re­la­ted to inst­ruc­ting in­di­vi­duals in out­door ad­ven­tu­re edu­ca­tion ac­ti­vi­ties. The fo­cus is on the pe­da­go­gics and di­dac­tics of out­door ad­ven­tu­re edu­ca­tion, both from a ge­ne­ral point of view and from the Fin­nish pers­pec­ti­ve.