Data ei ole uusi öljy, ellei sitä osata hyödyntää osana liiketoimintaa. Onnistunut analytiikkajohtaminen sen sijaan valjastaa datasta merkittävää arvoa liiketoiminnalle.

Arvonluontia analytiikalla kertoo, millaista arvoa analytiikasta voi syntyä ja mitkä ovat menestyksekkään analytiikkajohtamisen edellytykset. Tarkastelu pohjaa sekä akateemiseen tutkimukseen että käytännön tapausesimerkkeihin eri toimialoilta.

Teos on monipuolinen alan käsikirja ylimmälle yritysjohdolle ja päällikkötason henkilöille suuressa tai keskisuuressa yrityksessä, toimialasta riippumatta. Se avaa arvokkaita näkökulmia myös business intelligence (BI)- ja analytiikkakonsultoinnin parissa työskenteleville sekä muille analytiikan johtamisesta kiinnostuneille asiantuntijoille.

Milla Ratialla (FT, KTM) on laaja-alainen kokemus analytiikan johtamisesta, datapohjaisesta tuote- ja palvelukehityksestä sekä digitaalisten kyvykkyyksien rakentamisesta eri toimialoilta. Hän on väitellyt tohtoriksi analytiikan arvonluonnista.