Hyvä liiketoimintasuunnitelma 2.0 -kirja antaa käytännönläheisiä neuvoja ja eväitä siihen, miten oma liiketoimintasuunnitelma tehdään toteuttamiskelpoiseksi.

Hyvä liiketoimintasuunnitelma kertoo ensisilmäyksellä, mitä tehdään, miten ja kenelle. Se ei kuitenkaan sellaisenaan riitä kovin pitkälle, vaan huolella tehty suunnitelma avaa lukijalleen myös taustan, johon se perustuu. Liiketoimintasuunnitelma on siten strategian laatimisen arvokas väline. Se on spesifi, looginen ja sisältää liiketoimintamallin, johon kiteytyy yrityksen hyvä strategia niin seikkaperäisesti, että sitä ei kannata näyttää ainakaan pahimmalle kilpailijalle.

Kirjassa perehdytään hyvän, nykyaikaisen ja strategian näkökulmasta yhdenmukaisen liiketoimintasuunnitelman rakenteeseen. Teoksessa korostuu sekä kohderyhmän ostokäyttäytymisen kartoitus että valitussa kohderyhmässä tapahtuvan kysynnän suunnitelmallinen luominen eli markkinointi. Erityisesti hakukoneoptimointi ja Googlenäkyvyys kohderyhmälle korostuvat markkinoinnin osa-alueena. Kirja antaa myös selkeitä näkemyksiä siihen, millaisiin vahvuuksiin yrityksen ei pidemmällä tähtäimellä kannata liiketoimintasuunnitelmaansa perustaa.

Kirjassa seurataan yhden asiantuntijayrityksen liiketoimintasuunnitelman laadintaa havainnollisesti ja runsain esimerkein.