Tämä kirja auttaa yrityksiä, organisaatioita ja sosiaalisessa mediassa toimivia vaikuttajia viestimään vastuullisuus- ja yhteiskunnallisista teemoista uskottavasti.

Vastuullisuus on yritysten menestyksen kannalta kriittinen tekijä nyt ja tulevaisuudessa. Siitä viestiminen oikein ja uskottavasti on tuloksellisen toiminnan edellytys.

Somevaikuttajien kautta voidaan herättää avointa keskustelua sekä muuttaa laajojen yleisöjen mielipiteitä, asenteita ja kulutuskäyttäytymistä.

Järjestöille ja julkishallinnon organisaatioille sosiaalinen media tarjoaa keinon uusien kohderyhmien tavoittamiseen ja avoimen keskustelun käymiseen kohderyhmän ehdoilla.

Somevaikuttajana toimiville henkilöille yhteiskunnalliseen viestintään osallistuminen tuo merkittävän lisän oman työn merkityksen kokemukseen.
Hyväntekijän käsikirja on yrityksille, julkishallinnon organisaatioille ja vaikuttajille suunnattu opas siihen, miten yksittäiset ihmiset, yritykset ja organisaatiot voivat olla merkityksellinen osa yhteiskunnan positiivista muutosta.
Kirjassa käsitellään yhteiskunnallisia vastuullisuusaiheita laajasti ja eri näkökulmista käytännönläheisten esimerkkien kautta. Viitekehyksenä vastuullisuudelle toimivat YK:n agenda 2030 kestävän kehityksen tavoitteet.

Kirjan konkreettiset vinkit perustuvat kymmeniin asiantuntijahaastatteluihin sekä kirjoittajien pitkään sosiaalisen median ja vaikuttajayhteistyön kokemukseen.

Kirjan luettuasi osaat viestiä yhteiskunnallisista- ja vastuullisuusteemoista uskottavasti, ymmärrettävästi ja kohderyhmälle relevantein tavoin siellä, missä yleisö jo on, eli somessa.

Aito tarina, joka kerrotaan ihmiseltä ihmiselle, koskettaa ja saa aikaan muutosta.