Nykyään suurin osa yritysten ja julkisten organisaatioiden arvontuotannossaan käyttämistä resursseista on oman organisaation ulkopuolella. Ulkoisten resurssien johtaminen parhaalla mahdollisella tavalla sekä parantaa yrityksen lyhyen aikavälin kannattavuutta että auttaa uudistamaan ja kehittämään liiketoimintaa pitkällä aikavälillä.

Tämä kirja kokoaa yhteen ajantasaisen tiedon ulkoisten resurssien johtamisesta. Se sisältää runsaasti esimerkkejä ja antaa käytännön työkaluja uusien asioiden soveltamiseen.

Kirjassa käydään läpi muun muassa seuraavia keskeisiä kysymyksiä: miten yrityksessä päätetään, mitä tehdään itse ja mitä hankitaan, miten yritys organisoi ja arvioi ulkoisia resurssiverkostoja sekä hankittavia tuotteita ja palveluita, miten yritys voi kehittää toimittajamarkkinatietämystään ja myös tehdä itsestään houkuttelevan asiakkaan toimittajille, miten toimittajien ja kumppanien kanssa neuvotellaan hyvä sopimus, ja miten ulkoiset resurssit saadaan käyttöön yrityksen innovaatiotoiminnassa.

Kirja on tarkoitettu kaikille hankintojen parissa työskenteleville sekä yritysjohdolle. Se soveltuu myös oppimateriaaliksi esimerkiksi yliopistoihin ja ammattikorkeakouluihin.