Jokainen meistä haluaa lähtökohtaisesti toimia oikein ja tehdä valintoja, jotka ovat arvojemme ja edustamamme organisaation eettisten periaatteiden mukaisia.

Miksi niin itsestään selviltä kuulostavat eettiset periaatteet eivät kuitenkaan läheskään aina toteudu työelämän ja liiketoiminnan arjessa? Miksi organisaatio toisensa jälkeen löytää itsensä ikävistä uutisotsikoista karkottaen samalla asiakkaat, työnhakijat ja kumppanit?

Tämä kirja tarjoaa tutkimustietoa, näkökulmia ja työkaluja siihen, miten voimme omalla toiminnallamme vaikuttaa terveen työ- ja yrityskulttuurin muodostumiseen ja miten eettiset toimintaperiaatteet voidaan valjastaa tämän toiminnan tueksi.

Teoksessa käydään läpi käytännön esimerkein organisaatioita, jotka ovat onnistuneet ja epäonnistuneet oikein toimimisen kulttuurin luomisessa. Kirja antaa myös näkemystä siitä, miten kestämättömiä toimintamalleja ja epäasiallista käytöstä voidaan ehkäistä ja tunnistaa ja miten niihin tulisi puuttua.

Organisaatiokulttuuriin liittyvän näkökulman lisäksi kirjan 2., uudistetussa painoksessa huomioidaan aiheeseen liittyvä uusi lainsäädäntö, kuten ilmoittajansuojelulainsäädännön muutokset ja kestävyysraportointidirektiivi.

Teos on tarkoitettu jokaiselle, joka haluaa olla mukana luomassa eettisesti kestävää työelämää. Kirjassa huomioidaan sekä johtamisen että työntekijäkokemuksen näkökulmat.