Asiakaspalvelun ammattilaiseksi käsittelee työyhteisö- ja asiakaspalvelutaitoja, jotka ovat työelämässä menestymisen kivijalka kaikissa ammateissa. Kirjan teemat ohjaavat ja opastavat yhteistyökykyiseen toimintaan työyhteisössä sekä palvelemaan ammattitaitoisesti niin organisaation sisäisiä kuin ulkoisia asiakkaita kasvotusten ja erilaisissa viestinnän välineissä. Kirja sisältää liki kaksisataa harjoitusta ja runsaasti tosielämän esimerkkejä.

Teos soveltuu ammatilliselle toiselle asteelle työelämätaitojen ja asiakaspalvelun koulutukseen, ja sitä voi käyttää työkaluna myös muussa työelämälähtöisessä asiakaspalvelun koulutuksessa.

Tekijöillä on monipuolinen työelämätausta sekä vankka kokemus asiakaspalvelun kouluttamisesta liike-elämässä ja ammatillisissa oppilaitoksissa.